Kwaliteitsevaluatie/Herregistratie ZHA
Kwaliteitsevaluatie/
Kwaliteitsevaluatie/
Whendy Luu, ZiekenhuisartsKNMG JBZ
Jessica Boersma, ZiekenhuisartsKNMG Deventer Ziekenhuis
Marc Russel, ZiekenhuisartsKNMG Bernhoven
Voor contact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Klik hier voor de Algemene Voorwaarden VvZG!
Prof. dr. R.O.B. (Rijk) Gans, voorzitter (vacature)
Drs. C. (Cornelie) Renckens, secretaris bestuur VvZG
Dr. P.M. (Paetrick) Netten, lid bestuur, voorzitter Concilium
Mw. M. (Marloes) Franken, verenigingsmanager VvZG (per 1-8-2022)
Voorzitter:
dhr. dr. P.M. (Paetrick) Netten, opleider/internist/decaan JBZ
Leden:
mw. M. (Marloes) Franken, verenigingsmanager VvZG (per 1-8-2022)
mw. dr. E.C. (Eveline) Besselaar, opleider/internist CZE
dhr. drs. J. (Jos) Kooter, opleider/internist VUMC
mw. dr. H. (Hanneke) Bouwsma, opleider/internist LUMC
mw. drs. R. (Robinia) Schiphuis , opleider/ziekenhuisarts Deventer Ziekenhuis
dhr. dr. K.W. (Kwok Wai) Mui, opleider/internist St. Jansdal
mw. dr. T. (Tatiana) Mudrikova, opleider/internist UMCU
dhr. dr. W. (Wiek) Rensma, opleider/internist ETZ
mw. drs. E. (Esmée) Beers-Vural, opleider/ziekenhuisarts Amsterdam UMC loc. VU
Mw. dr. S. (Suzanne) Lips-Boevé, opleider/ziekenhuisarts HMC
Mw. dr. M. (Margot) van Ingen, opleider/ziekenhuisarts JBZ
mw. drs. J. (Jessica) Bakker, ziekenhuisarts HMC
dhr. dr. D. (David) Borst, ziekenhuisarts Bernhoven
mw. drs. M. (Marjolein) Schouten, opleidingskundige
Mw. dr. M. (Michelle) Kint, ziekenhuisarts AvL, agendalid RGS
mw. P. (Patricia) Boshom-Copray, bureau VvZG
Mw. P.I.H.M. (Patricia) Boshom-Copray
(073) 553 8517
Klik hier voor het contactformulier.
Postadres:
Jeroen Bosch Ziekenhuis
VvZG - H6 t.a.v. mw. P. Boshom-Copray
Postbus 90153
5200 ME 's-Hertogenbosch
Lid worden van de VvZG kan door een mail te sturen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. tesamen met een volledig ingevuld en ondertekend machtigingsformulier of het verzoek om u een factuur te sturen.
€800,00 voor Ziekenhuisartsen
€400,00 voor AIOS Ziekenhuisgeneeskunde
€250,00 voor buitengewone leden (opleiders/plv.opleiders/stagehouders etc.)
De contributie wordt jaarlijks (medio oktober) aan de leden gefactureerd.
* Deze originele factuur wordt slechts éénmaal verstrekt. De factuur kunt u gebruiken bij uw belastingopgave of declaratie in het ziekenhuis.
lorem ipsum etc.
Huishoudelijk Reglement VvZG
BESTUUR
Artikel 1
1. Het dagelijks bestuur wordt uit en door het bestuur samengesteld en bestaat uit een voorzitter, vicevoorzitter, secretaris en penningmeester.
2. De voorzitter geeft leiding aan de vergadering van het bestuur, van het dagelijks bestuur en van de algemene vergadering. Bij tijdelijke ontstentenis en bij tussentijds aftreden van de voorzitter neemt de vicevoorzitter of bij zijn afwezigheid zijn plaatsvervanger de taken van de voorzitter waar.
3. De penningmeester voert in samenwerking met de directeur het financiële beheer van de vereniging op een door het bestuur vast te stellen wijze. In overleg met het bestuur en in samenwerking met de
directeur stelt hij een begroting en een voorstel over de hoogte van de contributie op voor het volgende verenigingsjaar, welke tijdens de laatste algemene vergadering van het lopende jaar ter goedkeuring aan de leden moeten worden voorgelegd.
VACATURES BESTUUR
Artikel 2
1. Een vacature in het bestuur wordt openbaar gemaakt voor de leden van de vereniging.
2. Bij een vacature voor de functie van voorzitter stelt het bestuur een selectiecommissie samen, waar in ieder geval de directeur en ten minste twee leden van het bestuur (niet zijnde de voorzitter) deel van uitmaken.
3. Bij een vacature voor de overige functies binnen het bestuur wordt de selectiecommissie door het bestuur samengesteld.
4. De selectiecommissie beoordeelt de geschiktheid van de kandidaten voor de vacante functie in het bestuur en draagt een opvolger voor aan het bestuur.
5. Na een positief bestuursbesluit wordt de opvolger door het bestuur ter benoeming voorgedragen tijdens de algemene vergadering.
Artikel 2a
1. Een vacature in het dagelijks bestuur wordt openbaar gemaakt voor de leden van de vereniging.
2. Bij een vacature voor de functie van voorzitter stelt het bestuur een selectiecommissie samen, waar in Ieder geval de directeur en ten minste twee leden van het bestuur (niet zijnde de voorzitter) deel van
uitmaken.
3. Bij een vacature voor de overige functies binnen het dagelijks bestuur, penningmeester en secretaris, wordt de selectiecommissie door het bestuur samengesteld.
4. De selectiecommissie beoordeelt de geschiktheid van de kandidaten voor de vacante functie in het bestuur en draagt een opvolger voor aan het bestuur.
5. Na een positief bestuursbesluit wordt de opvolger door het bestuur ter benoeming voorgedragen tijdens de algemene vergadering.
Artikel 2b
1. Een vacature in het bestuur voor de portefeuilles Kwaliteit, Concilium, Beroepsbelangen wordt bij voorkeur ingevuld door iemand uit de zittende commissie.
2. Het zittende bestuurslid van de bovengenoemde commissies doet een oproep aan zittende commissieleden om zich kandidaat te stellen. Indien geen van de zittende commissieleden zich
kandidaat stelt, dan wordt de vacature openbaar gemaakt voor de leden van de vereniging.
3. De betreffende commissie draagt een kandidaat voor aan het bestuur voor de betreffende vacante functie van voorzitter.
4. Het zittende bestuur beoordeelt de geschiktheid van de kandidaat voor de vacante functie in het bestuur.
5. Na een positief bestuursbesluit wordt de opvolger door het bestuur ter benoeming voorgedragen tijdens de algemene vergadering.
BUREAU
Artikel 3
1. Het bureau ondersteunt het bestuur bij de uitvoering van haar taken.
2. Het bestuur is bevoegd ter behartiging van bepaalde belangen een directeur te benoemen en taken aan hem/haar te delegeren. De directeur is belast met de dagelijkse leiding van het bureau.
3. De directeur werkt onder verantwoordelijkheid van het bestuur en dient verslag uit te brengen aan het bestuur. De directeur heeft structureel overleg met de voorzitter, dagelijks bestuur of het bestuur.
COMMISSIES
Artikel 4
1. Het bestuur is bevoegd ter behartiging van bepaalde belangen commissies in het leven te roepen.
2. Secretariële en facilitaire ondersteuning vindt plaats door en vanuit het bureau.
3. Alle vergaderingen van de commissies vinden in principe te Utrecht plaats. Vergaderingen worden georganiseerd door het bureau.
Artikel 5
1. Een commissielid moet lid van de vereniging zijn.
2. Commissieleden treden na een zittingsduur van drie jaar af volgens een vastgesteld rooster. Zij zijn dan nog eenmaal voor een periode van drie jaar terstond herbenoembaar.
3. Het lidmaatschap van commissieleden kan – bij wijze van uitzondering – worden verlengd indien bijzondere omstandigheden een dergelijke verlenging rechtvaardigen.
4. Van nieuw in te stellen commissies worden de leden benoemd door het bestuur. Voor bestaande commissies worden leden benoemd door de commissie.
Artikel 6
1. Van commissieleden wordt verwacht dat zij zich actief inzetten en regelmatig aanwezig zijn bij commissievergaderingen. Onder “regelmatige aanwezigheid” wordt verstaan een aanwezigheid van ten minste 70 % bij vergaderingen of andere bijeenkomsten.
2. Commissieleden ontvangen een reiskostenvergoeding op basis van 2e klas treinvervoer. De vergoeding wordt verrekend op basis van presentielijsten.
3. De commissies brengen regelmatig aan het bestuur verslag uit van hun werkzaamheden.
4. Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen en bij staken van de stemmen geeft de stem van de voorzitter of, bij diens afwezigheid, de stem van zijn/haar plaatsvervanger, de doorslag.
5. Alle besluiten van commissies die direct of indirect het beleid van de vereniging betreffen, behoeven de goedkeuring door het bestuur.
6. Commissies hebben geen eigen geldmiddelen. Activiteiten worden in overleg met de directeur en penningmeester begroot binnen het budget van de vereniging. Financiële afspraken en/of contracten
worden uitsluitend aangegaan door de directeur of de penningmeester.
7. Het is een commissie toegestaan om een reglement vast te stellen. Het reglement moet ter goedkeuring aan het bestuur van de vereniging worden voorgelegd. De kaders van de statuten en het huishoudelijk reglement zijn uitgangspunt bij de beoordeling van het reglement door het bestuur.
8. Commissies dienen 2 weken voorafgaand aan de ALV een jaarverslag in te dienen bij het bestuur.
9. De notulen van commissievergaderingen worden in afschrift verzonden aan het bestuur en directeur.
WERKGROEPEN
Artikel 7
1. Het (dagelijks) bestuur en de commissies zijn bevoegd voor de uitvoering van projecten werkgroepen op te richten.
2. Het bestuur of de commissie geeft de werkgroep een specifieke opdracht voor een bepaalde periode.
3. De benoeming van de leden vindt plaats door het (dagelijks) bestuur of de betreffende commissie.
4. Leden van de werkgroep ontvangen een reiskostenvergoeding op basis van 2e klas treinvervoer. De vergoeding wordt verrekend op basis van presentielijsten.
5. De werkgroepen brengen verslag uit van hun werkzaamheden aan het bestuur of de betreffende commissie.
6. Alle besluiten van werkgroepen die direct of indirect het beleid van de vereniging betreffen, behoeven de goedkeuring door het bestuur.
EXTERNE VERTEGENWOORDIGING
Artikel 8
1. Een lid kan slechts krachtens een daartoe strekkende benoeming door het bestuur de vereniging extern vertegenwoordigen.
2. Een lid die de vereniging vertegenwoordigt in organen buiten de vereniging worden geacht regelmatig verslag uit te brengen aan het bestuur of de betreffende commissie.
3. Leden worden geacht geen externe contacten namens de vereniging aan te gaan die de belangen van de vereniging en/of haar leden zouden kunnen schaden.
4. Het bestuur kan een procedure vaststellen voor vertegenwoordiging van de vereniging door leden in organen buiten de vereniging.
CONTRIBUTIE
Artikel 9
SLOTBEPALINGEN
Artikel 10
1. In alle gevallen waarin het huishoudelijk reglement niet voorziet, beslist het bestuur.
2. Wijzigingen in dit huishoudelijk reglement worden geregeld zoals in de statuten vermeld.
Wijzigingen in dit huishoudelijk reglement worden geregeld zoals in de statuten vermeld.
NAAM, ZETEL EN DUUR
Artikel 1
DOEL
Artikel 2
De vereniging stelt zich ten doel: het bevorderen van de kwaliteit van de ziekenhuisgeneeskunde door het bevorderen van de kennis, vaardigheden en attitude noodzakelijk voor een goede basiszorg in het ziekenhuis met een duidelijk accent op patiëntveiligheid en kwaliteitszorg, het bevorderen van de opleiding en nascholing van degenen die werkzaam zijn in de ziekenhuisgeneeskunde en het behartigen van de maatschappelijke belangen van hen die dit deel van de geneeskundige praktijk beoefenen.
MIDDELEN
Artikel 3
De vereniging tracht haar doel te bereiken door:
LEDEN
Artikel 4
a. gewone leden;
b. buitengewone leden;
c. ereleden;
d. niet praktiserende leden.
Artikel 5
Artikel 6
De arts assistenten die lid van de vereniging zijn, zijn georganiseerd in een Juniorafdeling, waarvoor bij huishoudelijk reglement van de junior vereniging nadere regels zijn gesteld.
Artikel 7
GELDMIDDELEN
Artikel 8
BESTUUR
Artikel 9
TAAK EN BEVOEGDHEDEN VAN HET BESTUUR
Artikel 10
- het kopen, vervreemden of bezwaren van registergoederen;
- het sluiten van overeenkomsten, waarbij de vereniging zich als borg of hoofdelijk medeschuldenaar verbindt, zich voor een derde sterk maakt of zich tot zekerheidstelling voor een schuld van een derde verbindt.
VERTEGENWOORDIGING
Artikel 11
De vereniging wordt in en buiten rechte vertegenwoordigd hetzij door het bestuur hetzij door de voorzitter en bij ontstentenis of belet door zijn/haar/hun plaatsvervanger(s). Het bestuur kan een lid of persoon in dienst van de vereniging benoemen om de vereniging extern te vertegenwoordigen zoals nader uitgewerkt in het huishoudelijk reglement.
CONCILIUM ZIEKENHUISGENEESKUNDE
Artikel 12
Artikel 13
De benoeming van de leden van het Concilium wordt bekrachtigd door de algemene ledenvergadering, nadat hiertoe een voorstel is gedaan door het bestuur het Concilium gehoord hebbende.
ALGEMENE LEDENVERGADERING
Artikel 14
BESLUITVORMING ALGEMENE LEDENVERGADERING
Artikel 15
BOEKJAAR
Artikel 16
STATUTENWIJZIGING EN ONTBINDING
Artikel 17
Artikel 18
HUISHOUDELIJK REGLEMENT
Artikel 19
Het bestuur stelt een huishoudelijk reglement vast, dat geen bepalingen mag bevatten, die in strijd zijn met de wet of deze statuten
lorem ipsum etc.
Commissieleden:
Wiebren Hasselaar, ZiekenhuisartsKNMG Bernhoven
Tatiana Luske, ZiekenhuisartsKNMG St Jansdal
Jeanne Heijnen, ZiekenhuisartsKNMG
Voor contact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Commissieleden:
Lisa Tang, ziekenhuisartsKNMG JBZ
Renske Labordus, ziekenhuisartsKNMG JBZ
Sharon van Straten, AIOS Ziekenhuisgeneeskunde CZE
Marc Russel, ZiekenhuisartsKNMG Bernhoven
prof. dr. R.O.B. (Rijk) Gans, Internist/opleider UMCG
Voor contact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Commissieleden:
Margot van Ingen, ZiekenhuisartsKNMG JBZ
Marjolein Willems, AIOS Ziekenhuisgeneeskunde CZE
prof. dr. R.O.B. (Rijk) Gans, Internist/opleider UMCG
Contact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.